ورزش های مفید برای کاهش و درمان میگرن

ورزش منظم می تواند تعداد و شدت حملات میگرنی را کم کند.اگر سه روز در هفته و هر بار ۴۰ دقیقه ورزش های منظم قلبی را انجام دهید، همانند داروها باعث کاهش تعداد و شدت حملات میگرنی خواهد شد. قدم زدن یا دویدن به مدت ۳۰ دقیقه در روز و حداقل سه بار در هفته بسیار مفید است.

هنگامی‌که بدن شما طی چند ماه در این وضعیت قرار بگیرد، با افزایش اکسیژن، مواد مغذی و افزایش توانایی فیزیکی، می‌توانید کاهش در حملات میگرن را تجربه کنید. سعی کنید به ورزشی که به آن علاقه دارید بپردازید مانند تنیس، بسکتبال،والیبال، بیس بال و یا فوتبال، ایروبیک، دوچرخه سواری  را با فشار متوسط انجام دهید،به طوری که دچار افت قند خون نشوید.

کافی است که در هنگام ورزش ضربان قلب باید با ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش همراه باشد تا تاثیر خود را به عنوان درمان بیماری میگرن داشته باشد. افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برند با تناوب حرکات ورزشی می‌توانند تکرار حملات میگرن را به نصف برسانند.

یوگا: محققان مغز و اعصاب ورزش مناسب را به عنوان یکی از روش‌های مهم و تاثیرگذار در درمان میگرن‌ نام برده اند که در کاهش دردهای میگرنی نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.بررسی ها نشان می دهد، یوگا  نقش زیادی در آرامش اعصاب و از بین بردن افسردگی دارند و می توانند سردرد های میگرنی را کاهش دهند.

توجه کنید وقتی که به طور مثال  می گوییم ۵۰ دقیقه ورزش یعنی ۱۰ دقیقه گرم کردن بدن، ۳۰ دقیقه ورزش باشد تا متعادل و ۱۰ دقیقه خنک کردن بدن، می‌تواند برای میگرن مفید باشد.

زیرا آماده کردن بدن قبل از فعالیت بدنی و سرد کردن پس از آن در بیماری میگرن بسیار مهم است.

 

منبع : (طیبه خزاعلی) – باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =